„Српски кубизам“ – Отварање изложбе Срђана Куљанина
„Српски кубизам“ – Отварање изложбе Срђана Куљанина
Учествују: Стефан Тодоровић и Срђан Куљанин
После нашег, јединственог на свету, сликања на коси и великих успеха које смо постигли на међународној сцени где смо од стране најбољег фризерског часописа на свету проглашени међу 250 фризера иноватора на свету, морали смо отићи корак даље и направити поново праву малу револуцију.
Избор је био логичан – да то буде сликање на платну. Да се тотално нешто ново измисли је јако тешко, али се од свих праваца мени се кубизам највише допао и онда сам на класичан начин покушао да убацим наше традиционалне мотиве и тако је Србија и свет добио нови уметнички правац. После папира за ауторско дело сликања на коси од стране Завода за интелектуалну својину Републике Србије, добили смо и званично и папире за „Српски кубизам“.
Срђан је искористио већ постојећи формат кубизма, као глобалног ликовног правца и у њега уградио препознатљиве националне елементе, мотиве и симболе као што су шајкача, тробојка, орнаменти, итд.
За релативно кратко време Срђанови ликовни радови пронашли су своје место на многим зидовима домаћих галерија и колонија. Може се похвалити да је имао учешће на две ликовне изложбе на којима је добио велики број позитивних критика ликовне заједнице и великог броја уметничких поштовалаца. Поседује патентну заштиту на српски кубизам издату од Завода за интелектуалну својину Србије.
Његове слике зраче оптимизмом, ведрошћу, снагом живота који упркос свему још увек опстаје на овим просторима. Српски кубизам представља сложену надоградњу већ постојећег кубизма, уз манифестно ликовно изражавање националних симболичких елемената српског народа. Овај правац свесно приказује историјске догађаје, српску митологију и легенде из народне прошлости, вековну тежњу народа за слободом и осећај вековне националне потлачености.
Слободним уметничким изражавањем, пионир српског кубизма Срђан Куљанин, на делу сведочи о постојању дводимензионалног временског сегмента који се осликава кроз супротстављени однос традиоционалног и модерног гледишта друштвених, политичких и социо-културних околности.